wtorek, 6 listopada 2012

PIX Szampon dziegciowy




Za namową mojej koleżanki postanowiłam kupić sobie szampon dziegciowy, ona co prawda stosuje go w leczeniu łuszczycy a dokładnie do zmywania preparatów jakie stosuje na skórę głowy ale widząc jak jej się wzmocniły włosy po tym szamponie postanowiłam też ko zakupić. Poniżej przedstawię moją ocenę tego szamponu ale może najpierw napisze coś o tym dziegciu.

"Dziegieć, dawna nazwa smoły, produktu destylacji rozkładowej drewna, ciecz ciemnobrunatna, mieszanina związków fenolowych, węglowodanów i terpenów, stosowana dawniej jako środek lecz- niczy na schorzenia skóry"

Działanie: redukujące (utleniając się zabiera tlen z tkanek i wydzielin tkankowych) złuszczające, przeciwzapalne, przeciwświądowe, przeciw wysiękowe, antyseptyczne (odkażające), przeciw ropne. Inhibitor oddychania, mitozy i mejozy. Hamuje procesy życiowe w komórkach. Zapobiega rogowaceniu naskórka. Zmniejsza wydzielanie łoju. Rozmiękcza skórę. Poraża receptory nerwowe w skórze, tłumiąc objawy bólowe i swędzenia. Zwiększa wrażliwość na promieniowanie słoneczne i UV sztucznego pochodzenia. W niskich stężeniach rozmiękcza tkanki skóry (właściwości keratoplastyczne), w większych koncentracjach działa keratolitycznie.

Działania uboczne: ulega wchłonięciu ze skóry i błon śluzowych do krwiobiegu (działanie ogólnoustrojowe) uwyraźniając działanie związków fenolowych na układ nerwowy, wydalniczy i żółciowo-wątrobowy. Zastosowany na duże powierzchnie skóry może spowodować uszkodzenie nerek i wątroby. Słabo oczyszczone dziegcie węglowe zawierają wiele kancerogennych (rakotwórczych) składników, przez co zastosowanie tej grupy substancji leczniczych zmniejszyło się i zostało ograniczone.
Źródło informacji oraz zdjęcia: Internet

PIX to szampon do włosów, który po zastosowaniu dodaje im świeżości i puszystości. Nie tylko reguluje nadmierne przetłuszczanie się, ale też ogranicza łupież.

Skład:
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Pix Liquida, Sodium Chloride, 2 Bromo-2-Nitropropano-1,3 Diol, Fragrance.

Działanie:
Preparat wykazuje łagodne właściwości myjące i pielęgnujące włosy. Zawiera wyjątkowe składniki, które ograniczają czynność gruczołów łojowych i zatrzymują przetłuszczanie. Dodatkowo wykazują również właściwości przeciwłupieżowe.

Wskazania: Stosować w celu oczyszczenia i pielęgnacji włosów przetłuszczających z łupieżem.

Moja ocena:
Zapach szamponu jest straszny, tak jak zapach smoły. Szampon ten ma kolor ciemny, brunatny. Ja osobiście ze względu na zapach mieszałam go z innym szamponem i tylko w takiej postaci myłam nim głowę.
Skuteczności w leczeniu łupieżu nie zauważyłam bo go po prostu w chwili stosowania nie miałam, wiec mogę tylko opisać działanie na włosy. Po tym szamponie moje z natury kręcone i grube włosy, stały się jeszcze bardziej grube i mocne. Szampon ten wysuszył mi troszkę włosy, wiedz na pewno trzeba stosować do niego maskę lub odżywkę do włosów. Producent obiecuje również zmiejszenie łojotoku, ja też odczułam to działanie, nie musiałam tak często myć głowy. 
Szampon jest dość rzadki, powiedziałabym nawet że wodnisty przez co bardzo mało wydajny.
Szampon polecam osobą które mają słabe włosy w celu ich wzmocnieni, jeśli tylko będą w stanie znieść ten okropny zapach który niestety utrzymuje się po umyciu nawet do 2 dni.

Dostępność: Można go kupić w aptece za ok 6 zł (100m)

Podsumowanie czyli moja subiektywna ocena:
 Stopień wysuszenia włosów: 3/5
 Spełnienie obietnic przez producenta: 4/5
 Konsystencja: 2/5
 Zapach: 0/5
 Ocena ogólna: 3/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz